南部連合のディアスポラ

というNBER論文が上がっている(H/T タイラー・コーエン)。原題は「The Confederate Diaspora」で、著者はSamuel Bazzi(UCサンディエゴ)、Andreas Ferrara(ピッツバーグ大)、Martin Fiszbein(ボストン大)、Thomas P. Pearson(シラキュース大)、Patrick A. Testa(テュレーン大)。
以下はungated版の結論部。

A debate has raged in recent years among the general American public as to the significance of Confederate memorials and iconography. Some claim that these serve merely as innocuous symbols of Southern pride and are part of America’s past and heritage. Others argue that they are harbingers of overt racial hate. These debates have generated intense public emotion, at times spilling over into violence. History and memory are at the heart of these debates, and as such require continued research to elucidate the origins and consequences of the Confederate legacy.
This paper offers a new perspective. We showed how Confederate memorialization, together with more explicit expressions of white supremacy associated with the postbellum South, spread across the country in the early 20th century. Nearly one million Southern whites left the South in the few decades after the war and transmitted Confederate culture within non-Southern communities and through local institutions, over which they had an outsized influence. Such influence arose in part through sorting decisions among migrants—and especially former slaveholders—which favored destinations in the country’s developing West, as well as occupations with outward-facing public authority. Our empirical approach reinforces the work of historians on the Confederate legacy and provides novel insights on how the postbellum diaspora helped ensure, by the early 20th century, that “national reconciliation had been achieved on the South’s terms” (Cox, 2003).
The diaspora’s early influence remained salient over the long run. We linked the historical presence of postbellum Southern white migrants to persistent racial inequities in labor and housing markets and in policing practice. The visible legacy of this “Confederate diaspora” offers an important lesson for policymakers weighing the costs and benefits of Confederate cultural preservation. Ultimately, to advance racial progress in the U.S. means first understanding racism, something to which many Confederate cultural artifacts are incontrovertibly tied. We hope this paper stimulates future work on the deep roots of racial animus and, especially, the role of migration in both exacerbating and dampening such animus.
The Confederate diaspora studied in this paper set the stage for a larger exodus of Southern whites during the Great Migration. Dwarfing the million or so migrants that left the South in the three decades after the Civil War, upwards of 20 million whites migrated North and West in the 20th century. This mass migration followed pathways paved by the postbellum movers on which this present study focuses. Yet as we show separately in Bazzi et al. (forthcoming), their scale and geographic scope meant that the later migrants had a profound impact on the trajectory of mainstream conservative politics across America. Importantly, these impacts of the “other Great Migration” are distinct from the earlier impact of the Confederate diaspora and the comparatively extreme ideology of former enslavers.
Ultimately, to understand how migration affected cultural and political change in the U.S., it is important to understand the effects—both distinct and combined—of the many, inevitably interconnected migratory episodes in the country’s history. These include not only the postbellum Southern white migration in this paper and the later diaspora in Bazzi et al. (forthcoming), but also the European migration that shaped the South well before both emigration episodes (Grosjean, 2014), the more general process of frontier settlement during the 19th century (Bazzi et al., 2020), and the Great Migration of Blacks during the 20th century (Calderon et al., 2019; Fouka et al., 2022). Together, the grand story of migration has colored and can be expected to continue to color the cultural and political geography of the U.S.
Google翻訳を適宜修正)
近年、南部連合の記念碑と図像の重要性について、一般のアメリカ国民の間で議論が巻き起こっている。 これらは単に南部の誇りの無害な象徴として機能しており、アメリカの過去と遺産の一部であると主張する人もいる。 他の人は、それらはあからさまな人種的憎悪の前兆であると主張している。 こうした議論は国民の激しい感情を引き起こし、時には暴力にまで発展した。 歴史と記憶はこうした議論の中心であるため、南部連合のレガシーの起源と影響を解明する継続的な研究が必要とされている。
本論文は新しい視点を提供する。 我々は、20 世紀初頭に南部連合の記憶が、南北戦争後の南部と結び付く白人至上主義のより露骨な表現とともに、どのように全米に広がったかを示した。 戦後数十年間で100万人近くの南部白人が南部を離れ、非南部コミュニティ内で、ならびに、地元の機関を通じて、南部連合の文化を伝達した。それらのコミュニティや機関で彼らは多大な影響力を持った。そうした影響力が生じた一つの理由は、移民、特に元奴隷所有者が、行き先を決定するに当たって、開発途上の米西部における目的地や、外向きの公的権威を持つ職業を選好したことにある。我々の実証的アプローチは、南部連合のレガシーに関する歴史家の研究を補強し、南北戦争後のディアスポラがどのようにして20世紀初頭までに「国民和解が南部の条件に基づいて達成される」(Cox、2003*1)ことを確かなものとするのに寄与したかについて、新しい洞察を提供する。
ディアスポラの初期の影響は長期にわたって顕著に残った。我々は、南北戦争後の南部白人移民の歴史的存在を、労働市場、住宅市場、警察活動における根強い人種的不平等と関連付けた。 この「南部連合ディアスポラ」の目に見えるレガシーは、南部連合の文化を保存する費用と便益を比較衡量する政策立案者にとって、重要な教訓を提供する。結局のところ、米国で人種的進歩を進めるということは、まず人種差別を理解することを意味するが、そうした人種差別には多くの南部連合の文化的帰結が議論の余地なく結び付いている。我々は本論文が、人種的敵意の深い根源、および、特にそのような敵意を悪化させたり弱めたりする移民の役割に関する今後の研究を刺激することを願っている。
本論文で研究された南部連合ディアスポラは、アフリカ系アメリカ人の大移動*2中の南部白人のより大規模な流出の下地となった。南北戦争後の30年間に南部を離れた100万人ほどの移民が少なく見える2,000万人以上の白人が20世紀に北部と西部に移住した。この大規模な移住は、本研究が焦点を当てている南北戦争後の移住者によって整備された経路を辿った。しかし、Bazziら(発表予定*3)で本論文とは別に示したように、その規模と地理的範囲によって、後の移民の方が米国全土で主流派の保守的政治の軌跡に根本的な影響を与えた。 重要なのは、「もう一つの大移住」のこうした影響は、南部連合ディアスポラならびに元奴隷所有者の比較的極端なイデオロギーのより早期の影響とは異なるということである。
結局のところ、移民が米国の文化的および政治的変化にどのような影響を与えたのかを理解するには、必然的に相互に関連するこの国の歴史における多くの移民事象の個別的影響と複合的影響を理解することが重要である。 これらには、本論文で述べた南北戦争後の南部白人の移住や、Bazziら(発表予定)のその後のディアスポラだけが含まれるわけではない。 両移民事象よりかなり前に南部を形成したヨーロッパ人の移民(Grosjean、2014*4)、19世紀のフロンティア定住のより一般的なプロセス(Bazzi et al.、2020*5)、20世紀の黒人の大移動(Calderon et al.、2019*6; Fouka et al.、2022*7)も含まれる。これらが合わさって移民の壮大な物語が米国の文化的および政治的地理を彩ってきており、今後も彩り続けると予想される。

コーエンは、「根が深い!(Deep Roots!)」という感想を付けている。