COVID-19疫病への官民の反応の追跡:州・地方政府の行動に基づく実証結果

というNBER論文が上がっている。原題は「Tracking Public and Private Responses to the COVID-19 Epidemic: Evidence from State and Local Government Actions」で、著者はSumedha Gupta、Thuy D. Nguyen、Felipe Lozano Rojas、Shyam Raman、Byungkyu Lee、Ana Bento、Kosali I. Simon、Coady Wing(いずれもインディアナ大)。
以下はその要旨。

This paper examines the determinants of social distancing during the COVID-19 epidemic. We classify state and local government actions, and we study multiple proxies for social distancing based on data from smart devices. Mobility fell substantially in all states, even ones that have not adopted major distancing mandates. There is little evidence, for example, that stay-at-home mandates induced distancing. In contrast, early and information-focused actions have had bigger effects. Event studies show that first case announcements, emergency declarations, and school closures reduced mobility by 1-5% after 5 days and 7-45% after 20 days. Between March 1 and April 11, average time spent at home grew from 9.1 hours to 13.9 hours. We find, for example, that without state emergency declarations, event study estimates imply that hours at home would have been 11.3 hours in April, suggesting that 55% of the growth comes from emergency declarations and 45% comes from secular (non-policy) trends. State and local government actions induced changes in mobility on top of a large response across all states to the prevailing knowledge of public health risks. Early state policies conveyed information about the epidemic, suggesting that even the policy response mainly operates through a voluntary channel.
(拙訳)
本稿はCOVID-19疫病において何が社会的隔離の要因となったかを調べた。我々は州と地方政府の行動を分類するとともに、スマート機器からのデータを基にした社会的隔離の複数の代理指標を研究した。人の移動は、主要な隔離の指示を出さなかった州も含めた全ての州で顕著に低下した。自宅待機といった指示が社会的隔離をもたらしたという実証結果はほぼ得られなかった。その一方で、情報に力点を置いた早期の政策行動の方が大きな効果をもたらした。イベントスタディによれば、最初の症例の公表、緊急事態宣言、および学校閉鎖が人の移動を5日後に1-5%減らし、20日後に7-45%減らした。3月1日から4月11日に掛けて、家で過ごす平均時間は9.1時間から13.9時間に伸びた。我々が見い出したところによれば、例えば州の緊急事態宣言が無かったならば、在宅時間は11.3時間となっていたであろうことをイベントスタディの推計は示している。従って、伸びの55%は緊急事態宣言、45%は世間の(政策に関係しない)傾向に起因したことになる。州と地方政府の行動は、公衆衛生リスクに関する広く流布した知識への全州における大きな反応に付け加わる形で人の移動に変化をもたらした。早期に出された州の政策は疫病に関する情報を伝達しており、そのことは政策対応でさえ主に自発的な経路で機能したことを示唆している。