個人の予防策と公的な制限:COVID-19時代に社会的距離と業界の来客数を決めるのは何か?

というNBER論文が上がっている。原題は「Private Precaution and Public Restrictions: What Drives Social Distancing and Industry Foot Traffic in the COVID-19 Era?」で、著者はノートルダム大のChristopher J. CroninとWilliam N. Evans。
以下はその要旨。

We examine the role of state and local policies to encourage social distancing, including stay at home orders, public school closures, and restrictions on restaurants, entertainment, and large social gatherings. Outcomes come from cell phone records and include foot traffic in six industries (essential and nonessential retail, entertainment, hotel, restaurant, and business services) plus the fraction of cell phones that are home all day. Structural break models show mobility series at the national and state levels start to change dramatically in a short window from March 8-14, well before state or local restrictions of note are in place. In difference-in-difference models, declarations of state of emergency reduce foot traffic and increase social distancing. Stay at home restrictions explain a modest fraction of the change in behavior across outcomes. Industry-specific restrictions have large impacts. For example, restrictions on dining in restaurants reduce traffic in restaurants, hotels, and nonessential retail. Private, self-regulating behavior explains more than three-quarters of the decline in foot traffic in most industries. Restrictive regulation explains half the decline in foot traffic in essential retail and 75 percent of the increase in the fraction home all day. In this latter result, public school closings have a substantial effect.
(拙訳)
我々は、外出禁止令、公立学校閉鎖、レストランや娯楽や大規模な社会的集会の制限といった、社会的距離を促進する国と地方に政策の役割を調べた。その結果を携帯電話の記録から求め、6業種(基本的および非基本的な小売り、娯楽、ホテル、レストラン、対事業所サービス)の来客数ならびに携帯電話が一日中家に留まった割合を算出した。構造変化モデルによると、国および州レベルの移動の時系列は、州もしくは地方の制限が顕著に敷かれるよりもかなり前である3月8-14日という短期間に劇的に変化し始めた。差の差モデルでは、緊急事態宣言は来客数を減らし社会的距離を増やした。外出禁止令は、結果全般の行動変化について小さな割合を説明した。業種ごとの制限は大きな影響をもたらした。例えば、レストランでの食事の制限は、レストラン、ホテル、非基本的な小売りの客足を減らした。個人の自己規制的な行動は、大部分の業種において来客数減少の4分の3以上を説明した。制限的な規制は、基本的な小売りの来客数減少の半分と、一日中家にいる割合の増加の75%を説明した。後者の結果については、学校閉鎖が大きく影響した。