Covidの最中に政策コミュニケーションは機能するか?

ここで紹介した論文の著者トリオが表題のNBER論文を上げている。原題は「Does Policy Communication During Covid Work?」で、著者はOlivier Coibion(テキサス大オースティン校)、Yuriy Gorodnichenko(UCバークレー)、Michael Weber(シカゴ大)。
以下はその要旨。

Using a large-scale survey of U.S. households during the Covid-19 pandemic, we study how new information about fiscal and monetary policy responses to the crisis affects households’ expectations. We provide random subsets of participants in the Nielsen Homescan panel with different combinations of information about the severity of the pandemic, recent actions by the Federal Reserve, stimulus measures, as well as recommendations from health officials. This experiment allows us to assess to what extent these policy announcements alter the beliefs and spending plans of households. In short, they do not, contrary to the powerful effects they have in standard macroeconomic models.
(拙訳)
Covid-19パンデミック中の米家計の大規模サーベイを用いて、我々は、財政・金融政策の危機対応に関する新たな情報がどのように家計の予想に影響するかを調べた。我々は、ニールセン・ホームスキャンのパネル参加者のランダムな副集合に、パンデミックの深刻さ、FRBの直近の行動、景気刺激策、および、公衆衛生当局の勧告に関する相異なる情報の組み合わせを提供した。この実験により、こうした政策の公表が家計の考えと支出計画をどの程度変えるかを見積もることができる。端的に言えば、標準的なマクロ経済モデルにおいてそれらが持つ強力な効果に反して、そうした変化は起きなかった。