インターネットと結婚市場

について調べた論文「The Impact of Internet Diffusion on Marriage Rates: Evidence from the Broadband Market」をUDADISIが紹介している。著者はモントリオール大学のAndriana Bellou。
以下はその要旨。

The Internet has the potential to reduce search frictions by allowing individuals to identify faster a larger set of available options that conform to their preferences. One market that stands to benefit from this process is that of marriage. This paper empirically examines the implications of Internet diffusion in the United States since the 1990s on one aspect of this market: marriage rates. Exploring sharp temporal and geographic variation in the pattern of consumer broadband adoption, I find that the latter has significantly contributed to increased marriages rates among 21-30 year olds. A number of tests suggest that this relationship is causal and that it varies across demographic groups potentially facing thinner marriage markets. I also provide some suggestive evidence that Internet has likely crowded out other traditional meeting venues, such as through family and friends.
(拙訳)
インターネットは、個人の好みに合う利用可能な選択肢をより幅広くより素早く見つけることを可能ならしめることにより、探索の際の摩擦を減らす可能性を秘めている。この過程から裨益する市場の一つが、結婚市場である。本稿は、1990年代以降の米国におけるインターネットの普及が結婚市場のある側面にもたらした影響を実証的に調査した。その側面とは、結婚率である。消費者のブロードバンドの導入パターンにおける時系列的ならびに地理的に急激な変動を利用し、ブロードバンドが21-30歳の結婚率の上昇に有意に寄与したことを見い出した。この関係は因果関係であること、および、狭まりつつある結婚市場に直面している人口グループごとにその関係が変わることが、数々の検証で示唆された。インターネットが、家族や友人といった従来型の出会いの場を押しのけたという示唆に富む実証結果も併せて提示する。


UDADISIは以前の関連エントリにリンクしているが、そこでは別の論文から以下の図を拾っている。