平均インフレ目標と家計の予想

Mostly Economicsも取り上げているが、表題のNBER論文をCoibionとGorodnichenkoのコンビらが上げているungated版)。原題は「Average Inflation Targeting and Household Expectations」で、著者はOlivier Coibion(テキサス大オースティン校)、Yuriy Gorodnichenko(UCバークレー)、Edward S. Knotek II(クリーブランド連銀)、Raphael Schoenle(ブランダイス大)。
以下はその要旨。

Using a daily survey of U.S. households, we study how the Federal Reserve’s announcement of its new strategy of average inflation targeting affected households’ expectations. Starting with the day of the announcement, there is a very small uptick in the minority of households reporting that they had heard news about monetary policy relative to prior to the announcement, but this effect fades within a few days. Those hearing news about the announcement do not seem to have understood the announcement: they are no more likely to correctly identify the Fed’s new strategy than others, nor are their expectations different. When we provide randomly selected households with pertinent information about average inflation targeting, their expectations still do not change in a different way than when households are provided with information about traditional inflation targeting.
(拙訳)
米国の家計の日次調査を用いて我々は、FRBの平均インフレ目標という新たな戦略の公表がどのように家計の予想に影響したかを調べた。公表日以降、金融政策のニュースを耳にしたと報告した少数の家計の割合が公表前に比べて僅かに上昇したが、その効果は数日で消えた。ニュースを聞いた人々も公表内容を理解しなかったとみられる。彼らはFRBの新たな戦略を他の人々よりも正しく識別したわけではなく、予想が他の人々と違ったわけでもなかった。ランダムに選択した家計に平均インフレ目標に関する情報を提供しても、従来のインフレ目標に関する情報を提供した家計と予想が違う形で変化することは無かった。