ギャップを埋めよう:FRBの金融政策の実施方法を反映した教材改訂

というFRB論文をMostly Economicsが紹介している。論文の原題は「Let's close the gap: Revising teaching materials to reflect how the Federal Reserve implements monetary policy」で、著者はJane Ihrig(FRB)、Scott Wolla(セントルイス連銀)。
以下はその要旨。

The topic of the Federal Reserve’s (the Fed’s) implementation of monetary policy has a significant presence in economics textbooks as well as standards and guidelines for economics instruction. This presence likely reflects the fact that it is the implementation framework that helps ensure that the Fed’s desired level of its policy interest rate is transmitted to financial markets, which helps it steer the economy toward the Congressional dual mandate of maximum employment and price stability. Over the past decade or so, the Fed has purposefully shifted the way it implements monetary policy to an environment with ample reserves in the banking system, and it has introduced new policy tools along the way. This paper shows that, unfortunately, many teaching resources are not in sync with the Fed’s current framework. We review six, 2020 or 2021 edition, principles of economics textbooks, and we find they vary greatly in their coverage of the concepts associated with the way the Fed implements policy today and in the longer run. We provide recommendations on how the authors can improve the next editions of their textbooks. We also review standards and guidelines used by secondaryschool educators. All of these are out of date, and we provide proposals for how these materials can be updated.
(拙訳)
FRBの金融政策の実施というトピックは、経済学の教科書、および経済学指導の基準や指針において大きな存在を占めている。この存在の大きさは、FRBの望む政策金利水準が金融市場に確実に伝播することに実施の枠組みが役立っている、という事実を反映している可能性が高い。その金融市場への伝播は、議会に課された二つの任務である最大雇用と物価安定に向けてFRBが経済を舵取りすることに役立っている。過去およそ10年の間、FRBは金融政策の実施方法を意図的に銀行システムに潤沢に準備預金がある環境へとシフトさせてきており、その過程で新たな政策ツールを導入してきた。本稿は、多くの教材が残念ながらFRBの現行の枠組みに追いついていないことを示す。我々は2020年もしくは2021年版の6つの経済学入門の教科書をレビューし、FRBの今日および長期的な政策の実施方法と関連する概念のカバレッジに大きなばらつきがあることを見い出した。我々は、次の改訂で著者たちが教科書を如何に改善できるかについての勧告を提示する。我々はまた、中等学校の教育者が使用している基準や指針もレビューした。それらはすべて時代遅れとなっており、我々はそれらの教材の更新方法についての提案を提示する。