大いなる眠り

BOEの広報サイトKnowledgebankで、かつてBOE内に墓地があったことが紹介されている(H/T Mostly Economics)。

Why was there a graveyard inside the Bank of England?
The Bank of England moved to its current site on Threadneedle Street in 1734. We quickly outgrew our first building so to expand further we bought a church that was situated next-door.
The church was deconsecrated and demolished, but its graveyard was left in place. This later became the Bank’s Garden Court:
Who was the giant buried in the graveyard at the Bank?
The Bank of England’s “giant” was William Jenkins, an employee who worked here for nine years in the late 1700s.
Jenkins was 6ft 7½ inches tall (202 cm) – much taller than the average man at that time, who would have been 5ft 7 inches (170cm):
On his death in 1798, Jenkins’ friends asked permission to have his body buried in the Bank’s Garden Court.
The Bank of England’s Directors granted the request and Jenkins was buried very early one morning, before the start of the working day.
Why did Jenkins’ friends want to bury him in the Bank’s Garden Court?
Jenkins was in poor health in the weeks prior to his death.
He was concerned that because of his height, his corpse would be stolen by body snatchers following his death and sold to surgeons.
The going rate for a skeleton of this size in 1798 was in the region of 200 guineas. Because of inflation in the period since then, that would be around £25,000 in today’s money.
Jenkins’ friends argued that the Bank’s Garden Court would be the safest place for him given the risk of being taken by body snatchers – which was something that had made him “considerably disturbed in his mind” before his death.
Where is the Bank’s giant now?
The Bank was completely rebuilt in the 1920s and ‘30s, and Jenkins’s coffin was found when the Garden Court was dug up. Along with the other coffins found, it was moved to Nunhead Cemetery near Peckham, South London. However, Jenkins’ coffin proved to be too long to fit in the vaults there, so arrangements were made for it to be placed in the catacombs:
So there are no longer any graves in or under our Garden Court today. At least, not to our knowledge…
(拙訳)
なぜイングランド銀行の中に墓地があったの?
イングランドは現在のスレッドニードル通りの場所に1734年に移りました。最初の建物はすぐに手狭になり、拡張のために隣接していた教会を購入しました。
教会は還俗した上で解体しましたが、墓地はそのままでした。これは後にイングランド銀行の中庭になりました。
イングランド銀行の墓地に埋葬された巨人とは誰なの?
イングランド銀行の「巨人」は、1700年代の終わりにここで9年間働いた従業員のウィリアム・ジェンキンスです。
ジェンキンスの身長は6フィート7.5インチ(202センチ)で、当時の平均身長の5フィート7インチ(170センチ)よりかなり高かったのです。
1798年ジェンキンスが死んだ時、彼の友人たちは、銀行の中庭に彼を埋葬する許可を求めました。
イングランド銀行の理事たちはその許可を与え、ジェンキンスは、ある朝の始業前の非常に早い時刻に埋葬されました。
なぜジェンキンスの友人たちは彼をイングランド銀行の中庭に埋葬したかったの?
ジェンキンスは死ぬ前の数週間、健康を害していました。
彼は、自分の身長のせいで、死んだ後に死体が死体泥棒に盗まれて外科医に売られるのではないか、と心配していました。
1798年のこのサイズの骨格の相場は200ギニー近辺でした。それ以降のインフレを考慮すると、現在のお金で言えばおよそ2万5千ポンドになります。
ジェンキンスの友人たちは、死体泥棒に盗まれる危険を考えると、イングランド銀行の中庭が彼にとって最も安全な場所だ、と考えました。その危険は、死ぬ前のジェンキンスの心をひどくかき乱しました。
イングランド銀行の巨人は今どこにいるの?
銀行は1920年代と30年代に完全に建て替えられ、中庭を掘り返している時にジェンキンスの棺が発見されました。他に見つかった棺と一緒に、それは南ロンドンのペッカム近くのナンヘッド墓地に移されました。しかしながら、ジェンキンスの棺はそこの安置所に置くには長過ぎることが分かったので、カタコンベに運ばれました。
ということで、今日では我々の中庭にはもうお墓はありません。少なくとも、我々が知る限り…。