予測とストーリーテリング

についてCarola Binderが昨年の初めに以下のようなことを書いていたEconomist's View経由のサイモン・レン−ルイス経由)。

Near the end of President Obama's first term, he commented that "When I think about what we've done well and what we haven't done well, the mistake of my first term -- couple of years -- was thinking that this job was just about getting the policy right. And that's important. But the nature of this office is also to tell a story to the American people that gives them a sense of unity and purpose and optimism, especially during tough times."
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Not only the President, but also members of the Fed, act as storytellers. The word "story" is used 34 times in the January 30-31 Federal Open Market Committee (FOMC) transcripts and a total of 82 times in 2007 FOMC transcripts.
The committee members clearly recognized the importance of providing a narrative to the public. Mishkin said that "We need to tell a story, a good narrative, about [the forecasts]. To be understood, the forecasts need a story behind them. I strongly believe that we need to write up a good story and that a good narrative can help us obtain public support for our policy actions—which is, again, a critical factor." Similarly, Kohn said that "the story we tell, the narrative, is as important as, if not more important than, the particular numbers that we give out. It’s really the story that people use to inform their own forecasts of the future, to judge how events are unfolding relative to our expectations, to understand which aspects of the economic environment we’re really paying most attention to, and therefore to help predict."
(拙訳)
第一期の終わり近くに、オバマ大統領は次のようにコメントした。「我々がやったことで何がうまくいって何がうまくいかなかったかを振り返った時に、私が第一期の数年間に間違えていたのは、この仕事は正しい政策を行うことがすべてだ、と考えていた点にある。それは確かに重要なことだ。しかしここでの仕事の本質は、米国の人々に、団結と目的意識と楽観主義の感覚を呼び覚ますようなストーリーを伝えることにもある。特に厳しい時期にはそうだ。」
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大統領だけでなく、FRBのメンバーもストーリーテラーとして振る舞う。「ストーリー」という言葉は、2007年1月30-31日に開催された連邦公開市場委員会FOMC)の議事録の中で34回使用され、2007年通年のFOMC議事録では計82回使われている。
委員会のメンバーは、一般の人々に向けて物語を提供することの重要性を明確に認識していた。ミシュキンは「我々は[予測]についてストーリー、良い物語を伝える必要がある。予測を理解してもらうためには、その背後にストーリーが無ければならない。我々は良いストーリーを書き上げる必要があり、良い物語は我々の政策行動に対する一般の人々の支持――それもまた極めて重要なことだ――を得る助けとなる、と私は強く信じている」と述べた。同様に、コーンは「我々が伝えるストーリー、物語は、我々が公表するあれこれの数字と同じくらい、あるいはひょっとするともっと重要なものだ。人々が自らの将来予測を認識する際や、我々の予想と比較して実際の物事がどう進んでいるかを判断する際、および、我々が経済状況のどの側面に実は最も注目しているかを理解し、その予測を手助けする際に使うのは、まさにストーリーなのである」と述べた。