信用へのアクセスは保険の価値を減じる

というNBER論文が上がっているungated版)。原題は「Access to Credit Reduces the Value of Insurance」で、著者はSonia Jaffe(マイクロソフト)、Anup Malani(シカゴ大)、Julian Reif(イリノイ大)。
以下はその要旨。

We analyze the value of insurance when individuals have access to credit markets. Loans allow consumers to smooth financial shocks over time, decreasing the value of consumption smoothing from insurance. We derive formulas for the value of insurance that can be taken to data, and show how that value depends on individual characteristics and features of loans. We estimate that access to a five-year loan decreases the values of community- and experience-rated insurance for the average beneficiary by $232-$366 (58--61%). Even for the sickest decile, this loan access reduces the value of community-rated insurance by $1,099 (17%).
(拙訳)
我々は、個人が信用市場へのアクセスを持つ時の保険の価値を分析した。融資は消費者が金融ショックを時間を掛けて平滑化することを可能にし、保険による消費の平滑化の価値を減じる。我々は、データに当てはめることのできる保険の価値の式を導出し、価値がどのように個人の特性と融資の性格に依存するかを示した。我々の推計によれば、5年融資へのアクセスは、地域料率方式と経験料率方式の平均的な被保険者の保険の価値を232-366ドル(58-61%)減じる*1。最も病気がちな10分位においてさえ、このローンへのアクセスは地域料率方式の保険の価値を1099ドル(17%)減らす。

*1:シカゴ大のリサーチブリーフでは「Community-rated insurance: a type of insurance policy where the premiums are set at the same level for all policyholders within a specific group, regardless of individual claims history or health status.」「Experience-rated insurance: a type of insurance policy where the premiums are adjusted based on the claims history of the policyholder.」と説明されている。日本語訳はこちらの資料を参照した。