FRBが含意する市場価格とリスクプレミアム

というNBER論文が上がっているungated(SSRN)版)。原題は「Fed Implied Market Prices and Risk Premia」で、著者はCharles W. Calomiris(コロンビア大)、Joanna Harris(シカゴ大)、Harry Mamaysky(コロンビア大)、Cristina Tessari(ゴールドマン・サックス)。
以下はその要旨。

We introduce FDIF, a measure of Fed communication surprise based on the text of FOMC statements. FDIF measures the difference between text-implied and actual values of key market variables. Positive FDIF of countercyclical variables (e.g., credit spreads) is associated with negative macroeconomic forecast revisions; the opposite holds for procyclical variables. Industries that hedge bad FDIF news earn low returns on FOMC announcement days, but high returns on non-FOMC days. The opposite holds for FDIF-exposed industries, and the return differences are large. Controlling for FDIF exposure, rate-based policy surprise measures are not priced in the cross-section of industry returns.
(拙訳)
我々は、FOMC声明の文章に基づくFRBのコミュニケーションのサプライズ指標であるFDIFを提示する。FDIFは、文章が含意する主要な市場変数の値と、実際の値との差を計測する。反循環的な変数(例えばクレジットスプレッド)の正のFDIFは、負のマクロ経済予測の改訂と結び付いており、順循環的な変数についてはその逆が成り立つ。悪いFDIFニュースをヘッジする産業はFOMC声明公表日に低い収益率を得るが、FOMC以外の日には高い収益率を得る。FDIFの影響に曝されている産業については逆が成立し、その収益率の差は大きい。FDIFのエクスポージャーをコントロールすると、金利に基づく政策サプライズ指標は産業の収益率のクロスセクションにおいて価格付けされていない。