マクロ経済の不確実性が企業の決定に与える影響

というNBER論文をKumar=Coibion=Gorodnichenkoが上げているungated版)。原題は「The Effect of Macroeconomic Uncertainty on Firm Decisions」で、著者はSaten Kumar(オークランド工科大)、Olivier Coibion(テキサス大オースティン校)、Yuriy Gorodnichenko(UCバークレー)。
以下はその要旨。

Using a new survey of firms in New Zealand, we document how exogenous variation in the macroeconomic uncertainty perceived by firms affects their economic decisions. We use randomized information treatments that provide different types of information about the first and/or second moments of future economic growth to generate exogenous changes in the perceived macroeconomic uncertainty of some firms. The effects on their decisions relative to their initial plans as well as relative to an untreated control group are measured in a follow-up survey six months later. We find that as firms become more uncertain, they reduce their prices, employment, and investment, their sales decline, and they become less likely to invest in new technologies or open new facilities. These ex-post effects of uncertainty are similar to how firms say they would respond to higher uncertainty when asked hypothetical questions.
(拙訳)
ニュージーランドの企業についての新たな調査を用いて我々は、企業が認識するマクロ経済の不確実性の外生的な変動が如何に彼らの経済的決定に影響するかを明らかにした。我々は、将来の経済成長の一次ないし二次のモーメントについて異なる種類の情報を提供するという、情報をランダムに処置する比較試験を用いた。それにより、一部の企業の認識するマクロ経済の不確実性に外生的な変化がもたらされる。それらの企業の当初の計画ならびに対照群と比較した意思決定への影響は、6か月後のフォローアップ調査によって計測された。より不確実になると、企業は価格、雇用、投資を引き下げ、売り上げは減少し、新技術への投資や新規設備の開設が控えられることを我々は見い出した。こうした不確実性の事後の効果は、仮想的な質問をされた際に企業が回答した不確実性の高まりへの対応と類似していた。