ドナルド・トランプのコロナワクチン支持を用いた公衆衛生へのカンフル剤:大規模広告実験

というNBER論文が上がっている。原題は「Using Donald Trump’s COVID-19 Vaccine Endorsement to Give Public Health a Shot in the Arm: A Large-Scale Ad Experiment」で、著者はBradley Larsen(スタンフォード大)、Marc J. Hetherington(ノースカロライナ大)、Steven H. Greene(ノースカロライナ州立大)、Timothy J. Ryan(ノースカロライナ大)、Rahsaan D. Maxwell(同)、Steven Tadelis(UCバークレー)。
以下はその要旨。

We report a large-scale randomized controlled trial designed to assess whether the partisan cue of a provaccine message from Donald Trump would induce Americans to get COVID-19 vaccines. Our study involved presenting a 27-second advertisement to millions of U.S. YouTube users in October 2021. Results indicate that the campaign increased the number of vaccines in the average treated county by 103. Spread across 1,014 treated counties, the total effect of the campaign was an estimated increase of 104,036 vaccines. The campaign was cost-effective: with an overall budget of about $100,000, the cost to obtain an additional vaccine was about $1 or less.
(拙訳)
ドナルド・トランプのワクチン推進メッセージという党派的なシグナルが、米国人にコロナのワクチンを接種するよう促すかどうか、を評価するために設計された大規模なランダム化比較試験について報告する。我々の研究では、2021年10月に、何百万という米国のユーチューブのユーザーに27秒の広告を流した。その結果が示すところによれば、キャンペーンによって平均的な処置群の郡においてワクチン接種数は103増加した。1014の処置群の郡におけるキャンペーンの総効果は、ワクチン接種数の104,036の増加と推計される。キャンペーンはコスト効率的であった。経費総額は約10万ドルで、追加的な一つのワクチン接種を獲得する費用は約1ドルないしそれ以下であった。

使用したメッセージは、昨年3月16日のフォックスニュースとその系列局のニュース、および昨春のイヴァンカ・トランプソーシャルメディア投稿をプロの編集者に依頼してつなぎ合わせた以下のビデオクリップとの由。
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