八州廻りのシェール革命の損得勘定

昨日紹介した論文と同様、シェール革命の経済効果について分析したNBER論文が上がっているungated版)。論文のタイトルは「Oil and Gas Revenue Allocation to Local Governments in Eight States」で、著者はデューク大学のDaniel RaimiとRichard G. Newell。
以下はその要旨。

This report examines how oil and gas production generates revenue for local governments in eight states through four key mechanisms: (i) state taxes or fees on oil and gas production; (ii) local property taxes on oil and gas property; (iii) leasing of state-owned land; and (iv) leasing of federally-owned land. To compare across states, we show the percentage of total revenue generated by oil and gas production that flows to local governments from these revenue sources. We also connect these calculations to related research to assess whether state and local policies are providing sufficient revenue for local governments to manage increased costs associated with shale development. We find that in most cases, existing policies appear to provide adequate revenue for local governments to manage increased costs associated with growing oil and gas activity. As of 2014, revenues fall short of the costs imposed on local governments in some highly rural regions experiencing rapid, large-scale development, notably the Bakken region of North Dakota and Montana, select counties in Texas, and select local governments in Colorado and Wyoming. Collaboration between industry and local governments, especially on road repairs, could reduce public costs.
(拙訳)
本稿では、原油とガスの生産が、以下の4つの主要なメカニズムを通じて8つの州においてどのように地方政府に収入をもたらすかを調べた:

  1. 原油・ガス生産に課される州税や手数料
  2. 原油・ガス資産に課される固定資産税
  3. 保有地のリース
  4. 連邦政府保有地のリース

ここでは州間の比較を行うため、原油・ガス生産によってもたらされる総収入のうち、前記の収入源から地方政府に渡る収入が占めるパーセンテージを示した。我々はまた、州ないし地方政府の政策が、シェール開発に伴い増加している費用を賄うのに十分な収入をもたらしているかどうかを評価するため、そうした計算を関連研究と結び付けた。我々は、大部分のケースにおいて、増大している石油・ガス生産活動に伴い増えつつある費用を賄うだけの適切な収入が既存の政策によって地方政府にもたらされているように思われる、ということを見い出した。急速な大規模開発が行われているかなり鄙の地域の中には、2014年時点で、地方政府の負担する費用に収入が届かないものもあった。特にノースダコタやモンタナのバッケン地方、テキサスの幾つかの郡、およびコロラドとワイオミングの幾つかの地方政府はそうであった。業界と地方政府の協力は、とりわけ道路の修理において、公的負担を減らすことができる。